Yaşlılarda Beslenme

Yaşlılarda Beslenme

Yaşlılarda Beslenme

                Yaşlılık şüphesiz ki hayatımızın en dikkat edilmesi gereken dönemidir. Bu konuda her türlü zararlı şeylerden kaçınmalı, her türlü de faydalı şeyleri yapmalıyız. Yaşlılık zamanında en önemli konulardan biri de yaşlılarda beslenmedir. Sağlık konusunda en önemli etkenlerden biri de beslenme olarak karşımıza çıkmaktadır. Önerilerin dinlenip doğru şekilde uygulanması sonucu yaşlılığı da sağlıklı bir biçimde geçirmeniz mümkündür.

Sağlıklı Beslenme Formülleri

                Bu konuda tahmin de edebileceğiniz çeşitli öneriler bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi beş ile yedi porsiyon arasında sebze ve meyve tüketilmesidir. Meyve vücudun vitamin konusunda en büyük desteklerinden bir tanesidir. Ayrıca haftada iki ya da üç kez kuru baklagil yemeği tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Kızartma ve kavurma yerine haşlama, ızgara ve fırında pişirme yöntemleri tavsiye edilmektedir. Ayrıca son zamanlarda yaşlılarımızın en büyük problemlerinden birisi de hareketsizliktir. Bu yemeklerin ardından da yeterli bir biçimde fiziksel aktivite gerekmektedir.

Tuza Dikkat

                Pek çok hastalığın önünü açan zararlı yiyeceklerden bir tanesi de tuzdur. Bu konuda yaşlılarda beslenmenin sağlıklı olabilmesi için yemeklere fazla tuz atılmamalı ve tuz değeri yüksek besinlerden de kesinlikle uzak durulmalıdır. Zaten genellikle doktora giden yaşlı insanlara tuz ya yasak edilmektedir ya da çok az bir seviyeye indirilmektedir. Ve hepinizin bildiği gibi sigara, alkolün yanı sıra aşırı çay ve kahve tüketimi de pek çok sağlık sorununa yol açmaktadır. Siz de bu tavsiyelere kulak vererek sağlıklı bir yaşam geçirmeye özen gösterin.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ