Sporda Beslenme

Sporda Beslenme

Sporda Beslenme

                Günümüzde sağlıklı ve dengeli beslenmeye bir hayli önem veriliyor. Gündelik yaşamınızda yapmanız gerekenler, yemeniz, yememeniz gereken besinler altı çizilerek söyleniyor. Fakat son yıllarda yapılan araştırmalarda elde edilen sonuçlara göre gündelik yaşamda beslenmenize dikkat ettiğiniz kadar, sporda da beslenme çok büyük önem arz ediyor. Öyleyse, sporda beslenmenin nasıl olacağına bir bakalım.

Karbonhidratın Önemi

                Bir sporcu için karbonhidratın önemi çok büyüktür. Bilindiği üzere vücudumuz enerjisini karbonhidrat maddesinin içerisinde bulunan glikozdan almaktadır. Hal böyle olunca sporcunun karbonhidrat açığını kapatması gerekmektedir. Spor öncesinde karbonhidratla beslenmek size enerji verirken, spor sonrasında da karbonhidratla beslenmek harcadığınız karbonhidratların yerine gelmesine yardımcı olur. Bu sayede vücudunuz eski dengesine döner.

Protein ve Yağ Bu Aşamada Fayda Vermez

                Elbette vücudumuzun proteine ve yağa ihtiyaca vardır fakat spor aşamasında pek de lazım değildir. Spor öncesinde olmasa da sonrasında insanların canı yağlı yiyecekler çekebiliyor. Bu durumla karşılaşıldığında yağlı yiyecekler biraz ertelenmeli, karbonhidrat alınmalıdır. Bu durumun sebebi ise karbonhidratın protein ve yağdan daha önce karbonhidrat kaynağı görevi görmesidir.

Karbonhidrat Kaynağı Besinler

                Bir numaralı karbonhidrat kaynağı ekmek ve benzeri ürünlerdir. Yani un, tahıl barındıran besinler, kuru baklagillerdir. Bununla beraber patates iyi bir kaynaktır. Meyvelerden ise üzüm, greyfurt, portakal, muz, kayısı, elma, böğürtlen karbonhidrat ihtiyacımızı giderebileceğimiz besinlerdir. Saydığımız bu besinler doğru bir şekilde sporda beslenme nasıl olur sorusunun cevabını niteliğindedir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ