Sınav Öncesi Beslenme

Sınav Öncesi Beslenme

Sınav Öncesi Beslenme

Öğrenciler ister okuldaki sınavlar olsun ister Ygs, Lys gibi sınavlar olsun bu gibi durumlardan önce strese girebilirler ve dengeli beslenme durumları bozulabilir. Bu gayet normal bir durumdur ve bunun için çeşitli öneriler ile bu durumu ortadan kalkabilir.

Sınav Öncesi Beslenme Şekli Nasıl Olmalıdır?

Sınav öncesi beslenme için çeşitli öneriler vardır bunları şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Her zaman için en önemli öğün kahvaltıdır. Bu öğrenciler içinde öyledir çünkü sabah güne enerji ile başlamanın anahtarıdır. Her gün düzenli olarak kahvaltı olarak yapılırsa bu alışkanlık durumuna geçer ve sınav günü de olsa bu kazanılan alışkanlıktan dolayı o günde kahvaltı etme isteği olası bir ihtimal olur. Akşam yemeğinden sonra sabah kahvaltısına kadar uzun bir zaman dilimi vardır ve bundan dolayı acıkma hissinin sabah olması gerekir fakat stresten dolayı beynimiz bize tam tersini yapmamızı söyler. Bu durum psikolojiktir ve bunu aşmak zor değildir.
  • Kahvaltıda sınav öncesi beslenmede, peynir, yumurta, zeytin, bal, kaymak, domates, salatalık, meyve gibi besinler tercih edilmeli. Çünkü bu besinler günlük ihtiyacımızı karşılanması gereken besin değerlerine katkıda bulunur.
  • Bazı besinlerinden alınmaması ve yenmemesi gerekir. Açıkta satılan sağlıksız besinler genellikle temiz değildir. Bunlar içerisinde yetersiz besin değerleri dışında değişik bakterileri içerisinde bulundurarak çeşitli hastalıklara yol açabilmektedir. Temiz ve kapalı olarak satılan ürünler her zaman tercih edilmelidir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ