Oruç Tutarken Beslenme

Oruç Tutarken Beslenme

Oruç Tutarken Beslenme

Bizler yer yıl biliyorsunuz ki Müslüman alemi olarak, başlıca ibadetlerimiz olan oruç ibadetimizi gerçekleştirmekteyiz. Yine biliyorsunuz ki oruç tutarken gün boyu her gıdadan, yiyecek ve içecekten iftar saatine kadar uzak duruyoruz. Bu durumda midemizi oldukça dinlenmeye çekmekle birlikte bizlere pek çok fayda sağlayabiliyor. Fakat bu konuda da dikkat edilmesi gereken durumlar bulunmaktadır. Bunlar arasında oruç tutarken beslenme büyük bir öneme sahiptir. Çünkü dediğimiz gibi midemize gün boyu bir şey girmediği için, iftar öğününü en sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmemiz gerekecektir. Bunun yanı sura sahur öğünü kesinlikle atlanmamalı ve yağlı, tuzlu ve unlu yiyeceklerden de uzak durulmalıdır.

Sahurda Dikkat Edilecekler

  • Bizler oruç tutarken beslenme kapsamında sahur ve iftarı ayırabiliriz. Bu durumda sahur öğünlerinde gün içerisinde midemize her hangi bir rahatsızlık verebilecek türden gıdalardan uzak durmalıyız. Genellikle daha hafif ve kahvaltılık türler tercih edilmelidir. Bunlar, peynir, zeytin, süt ve yoğurt olabilir. Bu şekilde sahur gerçekleştirmek oldukça faydalı olacaktır. Elbette ki yumurtalar sofralarımızın vazgeçilmezi olabilir. Doyamıyorum diyenler ise, çorba ve çok ağır ve yağlı olmadıkça sebze yemeklerini tüketebilirler.

 

İftarda Dikkat Edilecekler

  • Gün boyu her hangi bir yiyecek içecek tüketmediğimiz için midemiz bom boş kalmaktadır. Bu yüzden de iftara başlamadan önce hafif yiyecekler ve kahvaltılık türler tercih edilebilir. Midemizi besledikten sonra ana öğüne geçilerek olası sağlık sorunlarından ve şişmelerden uzak durabiliriz. Sizlerde peynir, zeytin gibi hafif yiyecekler ile öğüne başlayarak, daha sonra ana yemeklere geçerek kendinizi destekleyebilirsiniz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ