Hamilelikte Sağlıklı Beslenme

Hamilelikte Sağlıklı Beslenme

Hamilelikte Sağlıklı Beslenme

                Sağlık elbette ki her insan için önemlidir ancak söz konusu hamilelikte sağlıklı beslenme ise bu iki kat daha önemli hale gelmektedir. Bir canın içerisinde iki can taşımak gerçekten de çok garip ve hassas bir konudur. Bu konuda da anne adayları ellerinden gelenin fazlasını yapmak istemektedirler. Bu makalede de hamilelikte sağlıklı beslenme tavsiyelerini göreceksiniz.

Süt Çok Önemli

                Süt ve süt ürünleri, anne ve bebeğin kemik yapısı ve sağlığı açısından büyük öneme sahiptir. O yüzden süt grubundan günde üç ya da dört porsiyon tüketilmesi uygun görülmektedir. Ancak örneğin peynir yenilecekse çok yağlı yerine az yağlı tercih edilmelidir. Süt için ise pastörize yerine günlük sütlerin tercih edilmesi önerilmektedir. Ayrıca yumurta, et, beyaz et ve kuru bakliyatın içinde bulunduğu protein bakımından zengin gruptan da günde altı ya da yedi porsiyon tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Ayrıca bunların hazırlanış şekli de çok önemlidir. Kızartma, doğrudan ateşte pişirme yerine ızgara, fırınlama ya da haşlama tercih edilmelidir.

Meyveye Önem Verin

                Ayrıca hamilelikte sağlıklı beslenme için taze meyve ve sebze de oldukça önemlidir. Bunların da günlük beş porsiyon civarında tüketilmesi önerilmektedir. Bu meyvelerin de kan şekerini dengelemesi için ara öğünlerde yenilmesi tavsiye edilmektedir. Son olarak da dikkat edilmesi en önemli şeylerden birisi de su tüketimidir. Ciltteki kuruluğun giderilmesi ve diğer pek çok rahatsızlığın yaşanmaması için 3 litre civarında suyun gün içerisinde tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ