Beslenme Listesi

Beslenme Listesi

Beslenme Listesi

                Çağımızın problemlerinden birisi olan fazla kilolara ve ileri safhası olan obeziteye karşı önlem alıyor musunuz? Şayet cevabınız hayır ise vakit kaybetmeden kendinize bir beslenme listesi hazırlamalısınız. Bu liste ile daha sağlıklı bir vücuda sahip olabilecek ve oluşabilecek muhtemel problemleri ortadan kaldırmış olacaksınız.

Liste Niçin Önemlidir?

                Liste hazırlamak bazılarına göre teferruat gibi gelse de uzmanların araştırmaları ve bu araştırmalar neticesinde yaptığı yorumlara göre beslenme listesinin birçok faydası var. Geniş bir perspektiften bakacak olursak gündelik yaşamımızda ne yediğimize ne kadar yediğimize pek fazla dikkat etmiyoruz. Bu yüzden kilo alabiliyor, vücudumuza yağ oluşmasına sebebiyet verebiliyoruz. İşte bu yüzden liste hazırlamak gerekiyor. Bu bir nevi kontrol mekanizmasıdır.

Nasıl Hazırlanır?

                Liste hazırlarken baz almanız gereken en temel unsur vücudumuzun ihtiyacı olan besin maddeleridir. Yani hazırladığınız listede protein, yağ, karbonhidrat, su ve mineraller bulunması gerekmektedir. Üstelik sadece bulunması yetmiyor, bu besin maddelerinin dengeli bir şekilde dağıtımının yapılması söz konusudur. Ancak bu sayede dengeli bir beslenme sergileyebilir ve sağlıklı yaşayabilirsiniz.

Hangi Besin Maddesi Hangi Yiyecekte Bulunur?

                Protein et, yumurta, peynir ve sütte bulunurken, karbonhidrat ekmekte, pastada, patateste bulunur. Bununla birlikte yağ hemen hemen her besinde bulunmaktadır. Vitamin ve minerallere ise sebze meyvelerde bulunmaktadır. Unutulmamalıdır ki hazırlanacak bir beslenme listesinde sebze ve meyveye geniş yer ayrılmalıdır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ