Beslenme İlkeleri

Beslenme İlkeleri

Beslenme İlkeleri

Bir bireyin daha sağlıklı bir şekilde beslenmesi için o bireye beslenme ilkeleri hakkında bilgi verilmeli ve onu bilinçli hale getirilmelidir. Bu şekilde halkın bilinç düzeyini bu doğrultuda yükseltmiş olacağız. Bilinç düzeyi yükseldikçe şişmanlıkla ilgili hastalıklar azalmış olacak ve böylece daha sağlıklı bir yaşam tarzı oluşacaktır veya yaşam kalitesi yükselecektir. Beslenirken yağsız ve şekersiz olmasına dikkat edilmeli ve dengeli bir şekilde yeterli miktarda tüketim sağlanmalıdır. Doğru beslenmenin en başında ne kadar yediğimizdir  önemli olan yani  miktardır. Ondan sonra görev dişlerimize düşüyor yani yediğimiz lokmayı fazla çiğnemeliyiz midemize fazla görev yüklemeden dişlerimizle yenilen yemeği en küçük parçalara ayırarak öğütmeliyiz. Aynı zamanda bol miktarda su tüketimi sağlanmalıdır. Başka bir söyleyeceğimiz şey ise her çeşit gıdadan beslenmek ve alkolden mümkün oldukça uzak durmamız oldukça önemli bir detaydır.

Bazı Besinlerde Yararlı Bileşikler Bulunmaktadır

Beslenme ilkeleri içerisinde bulunması gereken bileşikler şunlardır;

  • Mısır, ayçiçeği, soya
  • Çavdar, böğürtlen, fındık, ceviz
  • Kuru soğan, marul, domates, biber
  • Turunçgiller, kiraz, yabani bitkiler
  • Brokoli, lahana, brüksel lahanası
  • Üzüm, ahududu, çilek
  • Sarımsak, kuru soğan, pırasa

Besin Öğeleri 5 Temel Gruptan Oluşur

Beslenme ilkeleri besin öğeleri bakımından 5 e ayrılmıştır. Bunlar ise aşağıdaki şekilde sıralanmaktadır.

  • Süt ve süt ürünleri
  • Et ve et yerine geçenler
  • Taze sebze ve meyveler
  • Ekmek ve tahıllar
  • Posa(sindirilmeyen bir karbonhidrattır.)
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ